onsdag 4. november 2009

Første spiker i hytta!


Lørdag morgen skulle jeg oppover til tomta for å starte meg fundametdragerne.
Det var regn og 3 grader når jeg reiste hjemmefra. Da jeg var kommet til Kåsan, merket jeg plutselig at veien var speilblank. Det hadde tydeligvis vært minusgrader der før regnet kom. Fikk en liten sleng på bilen, men den tok tak i grusen på vegkanten. Det ble en rolig tur videre, kjørte veldig forsiktig videre.
Siste bakken opp til parkeringsplassen var heldigvis ikke glatt, så jeg kom helskinnet frem.
Hadde med meg nyinnkjøpt kapp-/gjærdesag og arbeidsbenk som jeg bar med meg opp til tomta.
Arbeidet med fundamentdragerne gikk etterplanen, og jeg kom godt igang på lørdag. Regnet ga seg også, og det ble ganske pent høstvær. Holdt på helt til det begynte å bli mørkt, før jeg dro hjem.
Søndag morgen dro jeg oppover igjen. Været var pent, men det var ganske kald vind. Fortsatte med fundamentdragerne og når jeg måtte dra hjem til kvelds, var alle dragere ferdig kappet. Det mangler bare å spikre fast noen få bjelker, før det kan startes med gulvbjelker. Satser på å få det til i helga. Det ser ut til å bli en fin helg ifølge yr.no.



 Ny sag og arbeisbord.


Fundamentdragerne tar form.

 
Fundamentdragere ved kjellerrommet.

 
Trollhetta og Snota.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar