lørdag 26. september 2009

Pipe- og kjeller-fundament

Sist helg fikk jeg støpt ferdig fundamentet for lecasteiner til pipe og kjeller-rom. Kjeller-rommet blir ikke så stort, kun 1 kvm innvendig og ca 80 cm høyt. Håper det skal holde seg frostfritt om vinteren og kjørlig om sommeren, så vi kan oppbevare matvarer og drikke der. Det må lages en kjellerluke på kjøkkengulvet når hytta kommer opp. Den er ikke med i bestillingen.



Været på lørdag var strålende, en sikkelig vakker høstdag.





Mat må man også ha, enkelt å tilberede er å foretrekke.

Enkelt og godt.


Tirsdag fikk vi tilkjørt med 4-hjuling 30 lecastein, 10 sekker tørrbetong og 2 sekker pussmørtel av John Even fra Meldal Bygdaservice. Glemte nok en gang kameraet hjemme.
Om ettermiddagen fikk jeg støpt ferdig kjeller-rommet.

Fikk bekreftelse fra Rana-hytta på onsdag, om at den blir levert fredag 2/10.
Vet ikke helt hvordan det blir med frakt av hytta siste biten fram til tomta, det er alt for bløtt til å kunne kjøre i terrenget etter all nedbøren i høst. Mulig vi må vente på enten barfrost eller snø for å få den fraktet opp.
Vi får se hvordan det går.

Fredag ettermiddag dro vi alle mann oppover til hyttetomta. Ville prøve å få pusset murene ferdig.
Guttene ville ogå bygge seg en hytte, så di fikk en palle og planker.



Været var til en forandring ikke så aller verst, så det gikk greit og jeg ble ferdig før det ble mørkt.






Erik er glad i vann.

Idag lørdag dro jeg selv oppover for å sette på plast rundt pillarene som det skal fylles inntil.
Fikk satt på de fleste, men ikke alle. De får jeg ta sammens med dreneringsrørene, når graveren kommer for å fylle inntil pillarene.






I morgen tror jeg at det kanskje blir en frisøndag fra tomtejobbing. Den første på mange uker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar