søndag 28. februar 2010

Ferdig sponplategulv, første vegg med isolasjon

Så var det på tide med en oppdatering av hyttebloggen. Denne uka tok jeg fri torsdag og fredag, så det ble en langhelg med jobbing. Først noen bilder fra helgen for 14 dager siden.

 Vakkert vintervær, lite snø så langt denne vinteren.

Temperaturen steg til 2 pluss midt på dagen søndag.

Nesten hele "hovedgulvet" lagt ferdig.

Pipa skal opp her.

 
Kjellerluke på kjøkkenet.

 25.02.10 til 28.02.10
Målet for langhelga var å legge ferdig gulvet, grave fram materialer som skal brukes innvendig og frakte oppover isolasjonen som manglet.
I tillegg har jeg gått til innkjøp av en SolarVenti solfanger. Kjøpte den av Selko Motor. Skal montere den på taket, men det må nok vente til våren/sommeren. Fraktet den opp om torsdagen, og satte den opp inne mot stuevinduene for å prøve den. Denne dagen var det ikke så mye sol, men vifta startet og med en inne/ute-termometer måle temperaturen i luftstrømmen.



På søndag var det strålende solskinn, satte på takmonteringsbraketter på solfangeren for bedre vinkel mot sola. Det skal bli spennende å se hvordan den fungerer når den kommer på taket.


Fikk lagt ferdig gulvet i hele hytte på torsdag. Fredag fikk jeg hjelp av Morten til frakting av isolasjon opp til hytta med både bil og snøskuter.
Ferdig lastet.

2 første lass.

All isolasjonen på plass i hytta.

Etterpå fant jeg frem snøskuffa for å grave frem innvendige panelet/listverk. Heldigvis er det ikke så mye snø ennå, så gravingen gikk greit. Det ble mange turer å gå med panelet, før alt var i hus. Tok halve på fredag, og resten på lørdag. På søndag gravde jeg fram og bar jeg inn materialene til utlekting og skillevegger. Ser på yr.no at det er meldt snø denne uka, så jeg er glad at alt jeg trenger innvendig, er kommet inn nå.
 Søndag var alle mann på hytta.

Aking og skigåing i finværet.
 
Det siste jeg gjorde på søndag, var å starte med isoleringen. Startet med en kortvegg, la inn glava og la på fuktsperre.
 
Glava og fuktsperre på første vegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar