søndag 16. mai 2010

Panel, panel, panel og snøsmelting.

Langhelg med stort sett paneling av tak og vegger.
Torsdag satte jeg opp underskapene på kjøkkenet (ikke skrudd sammen og festet). Etterpå satte jeg opp en skillevegg mellom de to minste soverommet.

Underskap på kjøkkenet.

Stendere mellom soverommene.

Fredag fikk jeg hjelp av Inge, så da bestemte vi oss for å panele takene i soveromene. Taket på badet ventes det med til pipa er ferdig montert. 

Panel på to soveromstak.

Og det siste taket.

Lørdag ble det paneling av vegger på soverommet. Når dagen var ferdig, var panelingen på rommet ferdig.
Iløpet av dagen var veien opp til sommerparkeringen brøytet. Det var Anders Øystein som sto for brøytinga. Veien hadde et lite islag, så jeg regnet med å kunne kjøre opp på søndag.

Soverommet til Knut.

Søndag tok jeg med meg hurtigkjettinger for å være sikker på å komme opp veien til sommerparkeringen. Turen opp gikk helt fint. Så ble det bare en skitur på 250 meter denne gangen. Det var listing på soverommet som sto for tur. Etterpå satte jeg inn døra til rommet. Kl. 13.30 ringte Sigrun og spurte om jeg kunne komme ned på vinterparkeringen for å hente henne og guttene. På tur ned fikk jeg se at det hadde vært stor snøsmelting, så en bekk hadde funnet seg ett nytt løp. Den hadde gått nedover veien ca 150 - 200 meter og gravd ut en god del. Heldig vis er bilen min høy, så jeg kom frem. Glemte helt å ta bilder av bekken. Hentet Sigrun og guttene, men tok ikke sjansen på å parkere på toppen pga bekken. Satte den nedenfor der bekken hadde gravd ut veien. Prøvde å få bekken ut av veien, men hadde ingen redskaper å hjelpe meg med. Ringte til Anders Øystein som skulle ta seg en tur å se på bekken. Oppe på hytta fortsatt jeg med litt klargjøring til paneling i gangen/do. Før vi dro hjem ryddet jeg en del ute, og la en del materialer under hytta.

Lister på soverom.

Tegning i pappas rot.

Så langt kom jeg i taket i gangen. Fortsetter nok neste helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar